pogięte tarcze hamulcowe jakie wstawić żeby tego uniknąć

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ruffi
    Classic
    • 2010
    • 27

    pogięte tarcze hamulcowe jakie wstawić żeby tego uniknąć

    Zamieszczone przez krzynol
    8. sew1981
    9. SiGx (ale nie na 100%)
    10. Djfruwel (jak zrobię samochód to też będę)
    :cry:
  • zipped79
    Classic
    • 2009
    • 31

    #2
    pogięte tarcze hamulcowe jakie wstawić żeby tego uniknąć

    Po 10-15 tysiącach zaczęły mi bić tarcze (nowe Brembo nacinane z klockami Ferodo) przelatałem 50 tysięcy na nich bo nie było to uciążliwe ale teraz sie pogorszyło mimo że tarcze są grube . Mechnior powiedził miże to dolegliwość TDI-ków bo sa za ciężkie do tego rozmiaru tarcz, czy to prawda?
    Jakie tarcze wybrać, żeby nie przepłacać a żeby posłużyły trochę?
    TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

    Komentarz

    • martino
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 974

      #3
      Czy ja wiem czy to dolegliwość TDI? Nie sądzę. Mi takie tarcze brembo nacinane wsadzili w zaprzyjaźnionym ASO.

      To raczej dolegliwość tarcz

      Ja na gwarancji jedne wymieniłem bo objawy były dokładnie takie same
      Martino
      125 KM /272 Nm - to już było....
      teraz jest duży "+"
      dgw.esite.pl


      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
      -----------------------------------------------
      PerfectService by DobryGrześWawa

      Komentarz

      • zipped79
        Classic
        • 2009
        • 31

        #4
        Może masz racje mll, kupiłem te tarcze przez net, wygladały ok (opakowanie i takie tam) może to jakaś lipa. Wymieniłeś na takie same czy inne. Wszystko jest ok?
        TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

        Komentarz

        • martino
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 974

          #5
          Wymienili mi na gwarancji na takie same.....

          Ale potem tym autem jeździłem przez jakieś 3 miesiące, a potem niestety ktoś skutecznie się autem zainteresował :evil:

          Ale objawy na nowych tarczach ustąpiły.....
          Martino
          125 KM /272 Nm - to już było....
          teraz jest duży "+"
          dgw.esite.pl


          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
          -----------------------------------------------
          PerfectService by DobryGrześWawa

          Komentarz

          • zipped79
            Classic
            • 2009
            • 31

            #6
            mll, Hmmm, no własnie a umnie zaczęło trzepać po jakichś 10 kkm więc nie wiesz czy temu draniowi nie zaczęło sie to samo. Poza tym "moje" mechaniory (zrezygnowałem z ich usług) powiedzieli, że silnik TDI podnosi wagę samochodu na tyle, że przegżewanie i wichrowanie tarcz jet nagminne i dlatego nie daja gwarancji na usługę,
            TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

            Komentarz

            • martino
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 974

              #7
              Zamieszczone przez zipped79
              że przegżewanie i wichrowanie tarcz jet nagminne i dlatego nie daja gwarancji na usługę,
              O ile wiem mam tarcze standardowe.....
              i żadnego bicia nie ma na tarczach.....
              a mam TDI

              Nie chcę oceniać żadnych mechaników, ale w ten sposób to można wszystko tłumaczyć
              Martino
              125 KM /272 Nm - to już było....
              teraz jest duży "+"
              dgw.esite.pl


              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
              -----------------------------------------------
              PerfectService by DobryGrześWawa

              Komentarz

              • zipped79
                Classic
                • 2009
                • 31

                #8
                pewnie to ich wymysł, ale i tak muszę coś włożyć i sie zastanawiam, co żeby było skutecznie i niedrogo.
                TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                Komentarz

                • pablo_doctor
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 791

                  #9
                  tak naprawde kazde tarcze mozna pogiac

                  najczestrze przypadki to te gdy po ostrym hamowaniu i mocnym rozgrzaniu trzyma sie noge na hamulcu lub gwaltownie sie je schlodzi np wpadajac w wode - w ekstremalnych przypadkach tarcza peknie.

                  Mam tez te wynalazki nacinane z brembo i w pierszych 10k zwichrowalem je przez trzymanie na hamulcu po ostrej jezdzie.
                  potem jak hamowalem pod swiatla to za bylo czuc ze raz mocniej a raz slabiej hamuje /tak przy 30k/h

                  Ni wim jak ale problem znikl
                  moze dlatego ze potem jak hamowalem to z jednakowa sila do zera i moze nierownosci tarczy sie zniwelowaly - efektu bicia i szarpania puki co ni ma a mamjuz przejechane na nich kolejne 30k
                  pablo_doctor

                  Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                  CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                  http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                  Komentarz

                  • Damian.S
                    Drive
                    • 2009
                    • 77

                    #10
                    Ja w mojej poprzedniej O1 TDI 137 KM po wirusie wsadziłem nawiercane Zimmermany i było doskonale. Szczerze polecam te tarcze.
                    Od 1997 roku Skoda. 97-99 Felicia 1.3 99-01 Octavia 1.9 TDI 90KM 01-08 Octavia 1.9 TDI 110KM 09-.. Superb 1.8 TSI & Octavia 1.6 Mint
                    www.gprk.pl

                    Komentarz

                    • Jac0
                      Drive
                      • 2008
                      • 73

                      #11
                      Panowie, do nacinanych tarcz miekkie klocki, a nie seria premier z ferodo... Klocek jest twardy, tarcza sie grzeje i potem sa takie efekty.... Kazda nacinana/nawiercana/ nie mowiac o wierconej na wylot tarczy jest przez te otwory oslabiona...
                      pozdrawiam
                      Jacek

                      Komentarz

                      • Techno200
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 782
                        • Tesla

                        #12
                        Damian.S,


                        Ja tez mialem i niestety popekaly na otworach :evil:
                        Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                        Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                        Komentarz

                        • Saszka
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 113

                          #13
                          O1 1.9TDI (110PS, 2005, 177kkm, rok temu wirus na 130PS). Przez 3 lata jeździły tarcze ori, zero problemów. DGW założył Zimmermanny (wiercone) + adekwatne klocki Ferodo (nie pomnę, chyba DS3?) - nadal zero problemów. A auto "w palnik" dostawało, więc i hamować musiało ;-)
                          Jedyny problem - "lepsze" Zimmermanny hamowały "tak samo" jak ori - z drugiej strony, jeżdżąc "jak wariat" (jeśli idzie o prędkość) raczej jeździłem "z głową", więc hamulce nie miały zbytnio okazji się wykazać... :twisted:
                          Pozdrawiam,

                          Saszka


                          Perfect Service by DobryGrześWawa

                          Komentarz

                          • Jaras E21
                            Drive
                            • 2008
                            • 51

                            #14
                            ja nab rembo max zrobiłem 150tys i wciaz były proste... teraz ma mikode i jest nawet lepiej
                            E21 335csi reconstruction in progress ;]
                            Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                            octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                            Komentarz

                            • S3 CHRIS
                              Elegance
                              • 2006
                              • 979
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #15
                              tez mam brembo ori jak narazie ok 40 tys katowania i nic ale z drugiej strony nie wjezdzam rozgrzanymi tarczami do wody bo nawet one nie wytrzymają
                              ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                              ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                              Komentarz

                              • zipped79
                                Classic
                                • 2009
                                • 31

                                #16
                                Założyłem zwykłe gładkie tarcze TRW z klockami TRW, przejechałem tysiąć i narazie gra. Nie piszczą za bardzo nie pylą i dobrze hamują. Jak coś sie zmieni to napiszę.
                                TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  a ja ostatnio zmieniłem klocki na jakies tam i hamulec jest lepszy ale za to jak sie rozgrzeją to przy bardzo wolnym toczeniu sie samochodu jakoś dziwnie buczą :roll:
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • Trusek
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 520
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Moze glupio zapytam - widzielem te Zimmermann-y - sa perforowane w taki sposob ze od razu nasuwa sie pytanie czy sa lewe i prawe :?:
                                    <<>> MACIEJ <<>>
                                    Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                                    Komentarz

                                    • Damian.S
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 77

                                      #19
                                      Z tego co pamiętam obie takie same. jak wolisz... dwie prawe albo dwie lewe
                                      Od 1997 roku Skoda. 97-99 Felicia 1.3 99-01 Octavia 1.9 TDI 90KM 01-08 Octavia 1.9 TDI 110KM 09-.. Superb 1.8 TSI & Octavia 1.6 Mint
                                      www.gprk.pl

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #20
                                        Damian.S, nie wiem jak Zimmermany, ale EBC Ultimax są "kierunkowe" lewa i prawa...
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • aldam
                                          L&K
                                          • 2006
                                          • 1036

                                          #21
                                          ja robie tak:
                                          1. unikać kałuży po mocnym rozgrzaniu tarcz
                                          2. nie stac na światłach z wciśniętym hamulcem

                                          tarcze i klocki zakładam ori.
                                          Audi A4 1.8TFSI

                                          Komentarz

                                          • Majcin
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 1

                                            #22
                                            Ja tez mialem i niestety popekaly na otworach :evil:
                                            żeby nie pękały trzeba od czasu do czasu otworki przeczyścić/przewiercić. Przy nacinanych tych problemów tak nie ma bo w rowkach pył gromadzi się. Ale w Zimermanach trzeba :P

                                            Komentarz

                                            • RABIN
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 450
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              siemka mam taki sam problem z tarczami brembo w Polo 1,4 tdi nastąpiła w nich tzw owalizacja tarcze są wentylowane, nacinane i wiercone do tego działają razem z klockami ferodo mają ok 20 tys przebiegu. W poprzednim autku nie było problemu po 80 tys. przebiegu jednak to była lekka benzynka :wink: Od czasu gdy ten zestawik został rozreklamowany przez Norauto na rynku pojawiły się tanie wątpliwej jakości wyroby tych firm i może to jest powodem w/w problemów.
                                              Pozdrawiam Rabin

                                              Komentarz

                                              • zipped79
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 31

                                                #24
                                                RABIN, popieram teze o obniżeniu jakości BREMBO albo pojawieniu sie podróbek,moje kupiłem w necie i były ładnie opakowane i kupa ulotek kolorowych jak oryginał ale kto to wie? Masowośc produktów może tez spowodować obniżenie jakości.
                                                Ja mam teraz gładkie TRW i narazie gra.
                                                TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                                                Komentarz

                                                • gonzo
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 4

                                                  #25
                                                  proponuję tanie rozwiązanie: tarcze Vika (super tani zamiennik) + klocki MasterSport.
                                                  Zrobiłem na tym komplecie 17kkm, tarcze proste z ledwo widocznym rantem a klocki niemal nie zużyte. Hamowanie rewelacja! Kolega z Imprezy Turbo zrobił oczy jak się przejechał. taki sam komplet mam z tyłu. (Bębny Vika + szczęki MasterSport). Jedyny minus to czasem klocki zapiszczą.
                                                  gonzo

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...